Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Co nového?
Salon Nautique International de Paris 2001
 
      Jeden z největších evropských veletrhů lodí a lodních sportů otevřel letos opět začátkem prosince své brány, aby přivítal nevídané množství příznivců lodí a plavby, kteří se letos opět sešli při příležitosti již 41.mezinárodního veletrhu lodí, lodního vybavení a příslušenství na Pařížském výstavišti Porte de Versailles.

 
Jako již tradičně, byl i ten letošní uspořádán do tří hal o rozloze několika tisíc metrů čtverečních. K nejrozsáhlejším patřily tradičně i letos expozice domácích francouzských loděnic Jeanneau, Benéteau a Dufour. K vidění byly všechny horké novinky letošního podzimu ať už šlo o plachetnice nebo motorové lodě. Prohlédnout jsme si mohli regatovou verzi Jeanneau 32i, která překvapila nově uspořádaným inetriérem s kuchyňkou na pravoboku. Loď, která již dosáhla některých cenných úspěchů v závodním klání je ve Francii velmi populární pro svou příznivou cenu a překvapivé výkony. Se zájmem jsme si prohlédli i oba představitele řady Prestige, modely 32 a 36, které stojí za to, abychom Vám je v blízské době podrobně představili v rubrice Virtuální výstava.

Zajímaly nás rovněž novinky firem Bavaria Yachts a Elan, značek, které naši jachtaři a vodní motoristé mohou rovněž koupit od českých dealerů. Kromě těchto, bylo možno shlédnout kompletní výrobní program X-Yachts, J-Boats, Vauquiez, Grand Soleil, Bayliner, Sea Ray, Rio, Feeling, Sessa, Cranchi, Sea Line, Etap, Feretti a další. Mezi nejzajímavější exponáty patřil model Super Maramu firmy Amel, dobře známého francouzského výrobce luxusních jachet pro snadný dlouhodobý pobyt na moři.

Náš redakční fotoaparát rovněž zachytil velmi neobvyklý motorový člun ve stylu retro, disponující ovšem velmi moderními prvky. Vysoká příď s hlubokým kýlem ve tvaru V přecházejícím pod lodí do dvou plováků. Na zádi, kde bychom podvědomě podle tvarů ?karoserie? hledali ?kufr?, je schován sériový závěsný motor Yamaha. Konstruktér myslel na to, že posádka se bude chtít v romantických zátokách koupat a vybavil záď člunu kromě schůdků, plošinky i sladkovodní sprchou. Interiér je zcela ve stylu automobilu této éry, nechybí tu však dostatek úložných ploch a příruční lednice. Barevné sladění metalizovaného trupu a přední paluby s teakem a bílým koženým čalouněním dotváří zcela osobitý vzhled. K výjimečné lodi ovšem patří i výjimečná cena?

Doslova ohromující bylo množství gumových nafukovacích člunů s pevným kýlem i bez. V tomto rychle rostoucím segmentu trhu existuje nepřeberné množství výrobců, modelů a modifikací. Obliba těchto člunů je tak velká, že konstruktéři některých značek neváhali dokonce do těchto člunů vestavět motory. Tradičně největší expozice měly opět sesterské firmy Bombard a Zodiac.

Hala dvě byla zaplněna doplňky, prezentacemi vydavatelství, potápěčskou technikou a - co bylo nejzajímavější ? dětským koutkem plným her, soutěží a počítačů. Děti se zde seznamovaly se strojením plachetnice, soutěžily ve zručnosti na improvizované palubě lodi a hlavně se pod vedením příjemných mladých lidí vůbec nenudily.

Vydejte se s námi objevit svět opravdového lodního svátku - výstavy, o které se nám v našich podmínkách může bohužel jenom zdát. Francie je přece jenom znatelně blíže k moři a tomu odpovídá i přiměřeně zvýšená potřeba plout. Když se necháte zlákat a příští rok se na tuto výstavu opravdu vydáte, budete se moci třeba jako my sekat s takovými osobnostmi světového jachtingu, jako je třeba Elen Mc Arthur.

redakce Ré

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>